Jumaat, 28 September 2012

kne tipu ngan myammar...

smalam ngah lepak2 ngan mmber smbil borak2 kosong.. ade la uncle myammar nh dtg mintak derma.. mule2  mlas nk layan sbb mklum la sekrang nh bnyak yg tipu bile mntx derma.. bile da lme sngt x kuar2 dr klink n da bg mcm2 alasan die x benganjak gak kuar? mmber pon ambik dalam laci rm2 ulur kat die.. die borak lg.. da la kurang paham ape die ckap.. nk x nak kne layan lg.. n sampai 1 mase die kuar kan brang yg die jual.. mmber aku pon layan la.. rupe nye die jual cincin n gelang  " emas "?? yg pelik nye.. murah lak tue.. cincin kalo yg besar RM15.. kalo yang kecik RM10...  gelang tangan die jual smua RM25.. mmber aku sorg nh pntang nmpak bnde2 mcm tue trus nk beli.. hihihih.. yang x bley bla uncle tue ckp tue emas pound.. kat myammar ramai yg pkai.. mmber aku pon ambk la 1 cincin 1 gelang uncle tue bg RM30... die offer kat aku.. x mau la.. bel beli silver or emas putih lagi berbaloi.. n lepas mmber aku nh da beli die pon kemas2 brang n bla dr ctu.. kitorg pon nk kesahihan la btul ke yg tue emas pound.. kitorg pon kuar time kje bgtau tau bos nak g beli makan.. sambil beli makan g kedai emas tnye betul ke uncle myammar tue bgtau..
sampai kedai emas WAH CHAN.. kitorg pon tnye la sorg akk nh... ( yg jge kat kdai emas tue la )
akk tue ckp.. bukan emas pon celup je... xde nilai ape2 pon.. ahakzzzz... 2 3x kitorg tnye confrom ke bukan emas... akk tue tesenyum je jwb.. "memg bukan emas dik?? ".. kitorg pon lepas die ckp mcm tue kitorg bla la dr ctu.. ( dalam ati x tau nk sorok mne muke ) ahakzzz.. mmber aku ckp " xpela kite sedekah jela RM30 tue.. g pon yg jual tue org tue".. ahakzz.. tpi kire ok gak.. pkai time g kje.. kot kne ragut ke xde la myesal sngt.. dunia2..

Lebih kurang mcm nh la bntuk nye..  hhihihiih
*jangan mudah percaye dengan ape2 pon * hihihihih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan